Bli scout i vår scoutkår!

I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett var du bor eller hur du gammal du är. Här kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen. Och du är självklart med och bestämmer vad vi ska hitta på.

När börjar man?

Du kan börja i Scouterna när du är går i andra klass i skolan. Du börjar som spårarscout och sedan blir du upptäckarscout, äventyrarscout, utmanarscout och roverscout.

I Scouterna får du prova på nya saker. I den lilla gruppen, patrullen, får du nya kompisar och öva på att leda dig själv och andra. I Scouterna blir du redo för livet.

Vad gör vi?

Vi är ute mycket i vårt närområde i Hede i norra Kungsbacka. Vi har veckomöten i eller vid lokalen och vi har hajker och läger ett par gånger per termin.

Fyll i ansökan här

De tre vanligaste svaren på varför man är scout:

• Kompisarna
  • Åka på läger
  • Prova på nya saker

Våra avdelningar

• Spåraravdelningen för barn 8-9 år träffas på tisdagar kl. 18:00-19:30. Tyvärr är gruppen full just nu. Men lämna gärna en intresseanmälan på Kontaktsidan.
  • Upptäckaravdelningen för barn 10-11 år träffas på måndagar kl. 18:30-20:00.
  • Äventyraravdelningen för ungdomar 12-15 år träffas på onsdagar kl. 18:30-20:30.
  • Utmanaravdelningen för ungdomar 15-18 år träffas varannan torsdag (18.30-20.30) och varannan onsdag (19.00-21.00)

Gå med i vår kår och testa scouting

Du är välkommen när som helst på terminen att komma på ett möte och testa scouting, men ta kontakt innan så kan vi komma överens om när det passar. Maila toloscout.daniel@gmail.com.