Äventyrare 12–15 år

I Scouterna kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen.

Som äventyrarscout får du lära dig något nytt nästan varje dag och i får alla vara med och ta plats. Vi lär oss inte genom att läsa böcker som i skolan, i Scouterna provar vi på hur det är att göra på riktigt. Tillsammans bestämmer ni vad ni ska göra, det kan vara allt från att poppa popcorn över öppen eld till att åka på läger och möta scouter från hela världen.

Eller så gör ni som äventyrarscouterna Piraterna och bestiger Kebnekaise!

Många Äventyrare har varit med i Scouterna redan tidigare men det går såklart bra att börja som Äventyrare direkt.

I din patrull får du schyssta kompisar att räkna med. Tillsammans med dem får du upptäcka nya äventyr varje gång ni ses. Ni gör äventyr tillsammans som ni har planerat tillsammans själva med hjälp av er ledare.

Ni har möten varje vecka och hajk några helger per termin. Hajkerna kan vara vandringar med övernattning ute i naturen eller på lokalen med LAN, film-tittande eller rollspel

Ladda ned Äventyrarnas terminsprogram

Är du nyfiken på Äventyrarna och vill prova på? Kontakta våra ledare!

Ledare på avdelningen Äventyrare